Blog & vesti

On-site SEO optimizacija

On-site SEO optimizacija

Petak, 2. april 2021.

Većina ljudi misli da je on-site SEO optimizacija jednostavna, da u sadržaj dodate nekoliko ključnih reči i da je ova priča završena. Istina je, međutim, sasvim drugačija. Iako su ključne reči i dalje deo SEO optimizacije, njihov značaj je manji nego što je bio u prošlosti.

Iako je on-site SEO optimizacija manje direktna nego što je bila, to je i dalje najjednostavniji deo SEO optimizacije web stranica. Gotovo je jedina stvar koju kao urednik ili administratora web stranice, potpuno nezavisno uređujete uz pomoć CMS administracije web sajta, bez tehničkog znanja.

Šta je on-site SEO optimizacija?

On-site SEO optimizacija (na web sajtu) je deo SEO optimizacije, pomoću koje optimizujemo web sajt radi boljeg rangiranja na stranici rezultata pretrage. Uključuje vidljivi sadržaj na web sajtu (tekstovi, grafike, slike itd.) i HTML izvorni kod. Sve ovo možete urediti uz pomoć CMS administracije web stranica. On-site optimizacija nije tehnička SEO optimizacija, tehnička SEO optimizacija se vrši u procesu izrade web stranice.

Šta je on-site SEO optimizacija?
Šta je on-site SEO optimizacija?

Zašto on-site SEO optimizacija važna?

Pretraživači poput npr. Google pregledaju sadržaj na vašoj web stranici i na osnovu nje odlučuju da li je vaša web stranica relevantna za prikaz na stranici rezultata za određeni niz pretraživanja.

Ranije je bilo da ako se ključna reč na web sajtu podudara sa nizom za pretragu, tada postoji velika verovatnoća da će se vaša web stranica rangirati visoko na stranici rezultata pretrage. Danas to više nije slučaj.

Google-ova misija je da ponudi pretraživačima najrelevantnije rezultate na osnovu niza za pretragu. Ključne reči stoga više nisu jedini uslov, važnija je svrha pretraživanja. Zbog toga pretraživač i traži određenu stvar.

Ako nemate odgovarajući odnosno relevantan sadržaj na stranici, vaša web adresa nažalost neće imati visoko mesto na stranici rezultata pretraživanja pretraživača.

Pre nego što počnete da razmišljate o tome gde da dodate ključne reči u svom sadržaju, morate da napravite sadržaj koji će biti relevantan i koji će Google dodati u svoj indeks rangiranja web adresa.

Kada pripremate sadržaj na web sajtu, važno je slediti sledeće predloge:

  1. Pripremite odgovarajući sadržaj
  2. Pripremite temeljni sadržaj/prezentaciju
  3. Pripremite jedinstveni sadržaj
  4. Pripremite razumljiv sadržaj

1. Pripremite odgovarajući sadržaj

Odgovarajući sadržaj znači relevantan sadržaj za temu, uslugu, proizvod itd. Ovo je jedan od ključnih delova za on-site SEO optimizaciju, jer sadržaj treba da bude pripremljen na način koji će odgovarati namerama pretrage korisnika. Za savete o pripremi sadržaja koji će biti u skladu sa svrhom pretrage, budite slobodni da nas kontaktirate. Uskoro ćemo svakako pisati o tome.

2. Pripremite temeljnu prezentaciju

Dobar je početak ako se sadržaj na stranici uglavnom podudara sa svrhom pretrage, ali to je retko dovoljno. Za dobro rangiranje (govorimo o prvoj stranici u Google pretrazi), sadržaj na web sajtu mora u potpunosti odgovarati svrsi pretrage. To znači da je potrebno detaljno predstaviti temu i zadovoljiti korisnika koji poseti vašu web stranicu.

Temeljna prezentacija znači da temu dobro raščlanite na nekoliko različitih celina. To možete učiniti sa različitim podnaslovima, prezentacijom srodnih tema itd. Što ste detaljniji, što više poređenja date, to će vaša prezentacija biti temeljnija i relevantnija.

3. Pripremite jedinstven sadržaj

Veoma je važno da vaš sadržaj bude jedinstven i predstavlja nešto novo. Ako to ne učinite, vaša web stranica će biti samo jedna od mnogih, jer ćete biti previše slični drugima. Biti jedinstven nije nužno teško, svaka kompanija ima svoje karakteristike, način rada, razmišljanja itd. Ponekad je dovoljno imati bolju grafiku ili fotografije.

4. Pripremite razumljiv sadržaj

Bez obzira na to što se vaš sadržaj 100% podudara sa svrhom pretrage i što je vrlo detaljan i jedinstven, ako nije jasno predstavljen, niko ga neće pročitati. Zbog toga vam preporučujemo da za bolje razumevanje sadržaja koristite sledeće:

  • Koristite uvlake za spisak
  • Koristite opisne podnaslove podeljene hijerarhijom
  • Koristite grafiku ili fotografije da razbijete monotoniju
  • Koristite jednostavne reči
  • Koristite pasuse
  • Koristite veći font, radi lakše čitljivosti

Pišite kako mislite, jer ćete stvoriti zanimljiviji ton u obliku razgovora/objašnjenja.

Imajte na umu da želite da olakšate korisniku što brže pronalaženje onoga što traži.

Kao što smo napisali u uvodu, optimizacija na samom sajtu je najlakši deo SEO optimizacije, jer na nju možete direktno uticati. Takođe je osnova za tehničku optimizaciju i optimizaciju van sajta.

Preporučujem vam da pročitate: SEO optimizacija novog web sajta.