Da li ste spremni da napravite web sajt za svoj biznis? Da li imate strategiju? Za vas smo pripremili 10 pitanja koja morate sebi da postavite pre nego što započnete sa kreiranjem web stranice.
Naime, web stranica je alat kojim promovišete svoju kompaniju, usluge ili proizvode i putem kojeg ćete pronaći svoje korisnike i kupce odnosno pretplatnike.
Sam razvoj ili izrada web stranice obično nije najzahtevniji deo procesa. Prema našem iskustvu, veći izazov je sama priprema. Ako želite da imate kvalitetnu web stranicu koja će vam dobro služiti, moraćete prethodno da obavite prilično posla. Međutim, da bismo vam olakšali postupak, za vas smo pripremili 10 pitanja koja morate da postavite sebi pre izrade web stranice.
Ovo je prvo i najvažnije pitanje koje treba sebi da postavite. Morate znati razlog zbog kog želite da imate web sajt i šta želite da postignete.
Ako želite web sajt za svoj hobi, verovatno vam ne treba puno planiranja, a verovatno niste spremni ni da uložite puno resursa.
Međutim, ako želite profesionalnu web stranicu, ovo će zahtevati znatno više vremena i resursa, jer ćete morati da razmišljate o dizajnu same web stranice, stvarajući zanimljiv sadržaj koji redovno osvežavate i koji će privući posetioce. Pored toga, moraćete da uzmete u obzir i hostovanje same web stranice i njeno održavanje (u Kabi, našim klijentima nudimo i hosting i održavanje web stranice, tako da pružamo kompletno rešenje na jednom mestu).
Sledeće pitanje na koje treba da odgovorite je ko je vaša publika? To su ljudi koje bi zanimala ili usluga ili sadržaj koji imate na web sajtu. Takođe postoji mogućnost da ćete morati odgovoriti na još konkretnije pitanje, kao npr. koliko znanja vaša ciljna publika ima o vašim uslugama, proizvodu ili temi i kako ih privući da kod vas izvrše kupovinu.
Obično privlačenje korisnika na vašu novu web stranicu započinje slanjem prijateljima i rođacima. U nastavku ćete koristiti i razne društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, ...). Pored toga, možete da koristite opcije plaćenog oglašavanja. Najčešći izbor su Google Ads ili Facebook oglašavanje. Veoma je važno da imate dobro optimizovanu web stranicu, što znači da ste se pobrinuli za SEO optimizaciju web stranice.
Za više informacija o tome šta je SEO optimizacija kliknite ovde.
Ali najbolje što možete učiniti da privučete što više korisnika je kvalitetan sadržaj. Kvalitetnim i ažurnim sadržajem učinićete da vaša web stranica izgleda profesionalno. Istovremeno ćete se pobrinuti za sadržajnu SEO optimizaciju web stranice.
Jednom kada privučete korisnika na web sajt, vaš sledeći zadatak je da ga zadržite na stranici. Korisnici weba se brzo umaraju i još brže napuštaju web adrese ako ih to ne privlači. Zbog toga je veoma važno da se sadržaj na vašoj web stranici ažurira i bude zanimljiv korisnicima. Ako to nije slučaj, oni će brzo napustiti vašu web stranicu.
Najjednostavniji način je izmeriti koliko dugo je korisnik na web sajtu proveo vremena, koristeći analitičke alate poput Matomo ili Google analitike.
Poziv na akciju (Call to action) je element na stranici, obično u obliku dugmeta ili web obrasca, kojim želite da podstaknete korisnika stranice da deluje ili komunicira sa web stranicom. Ovo je jedan od najvažnijih elemenata vaše web stranice jer vam pomaže da pretvorite korisnike u potencijalne kupce.
Poziv na akciju može biti jednostavan obrazac ili link do stranice proizvoda. Zapamtite, međutim, da je ovo glavni element oko kojeg se gradi web sajt.
Prema nekim podacima, na svetu već postoji skoro 2 milijarde web sajtova. Bez obzira na industriju ili delatnost kojom se bavite, velike su šanse da već postoji web stranica kakvu vi želite.
Pitanje koje u ovom slučaju treba da postavite sebi je kako se izdvojiti od drugih ili od svoje konkurencije?
Razmotrite koje su vaše snage, kako se izdvajate od drugih i predstavite baš to na svojoj web stranici.
Postoje dve vrste prometa na web sajtu: organski i neorganski (plaćeni).
Organski saobraćaj je onaj koji korisnike na vaš web sajt dovode pute pretraživača, odnosno korisničkom pretragom na pretraživaču, unošenjem direktnog linka ili klikom na neplaćeni link sa drugih web stranica.
Neorganska tj. plaćeni saobraćaj je saobraćaj koji se ostvaruje plaćanjem oglasa na pretraživaču.
Najbolje web stranice organski privlače najviše korisnika, a povremeno se odluče i za oglašavanje u određene svrhe. Takođe, treba da znate da organski saobraćaj utiče na SEO optimizaciju web stranice, što se ogleda u boljem rangiranju na pretraživačima.
Odgovor na ovo pitanje je očigledan, ali za dobru web stranicu potreban je kreator sadržaja koji će se pobrinuti za redovno ažuriranje sadržaja na vašoj web stranici.
Kreatori web stranica su obično stručnjaci u toj oblasti. Najbolje je da sami počnete da pišete sadržaj, jer o svom poslu znate najviše. Možete dobiti pomoć u lekturi. U svakom slučaju, o svom poslu ćete znati više od bilo koga drugog i stvorićete najkvalitetniji sadržaj. Pritom, međutim, ne očajavajte prebrzo, vežba stvara majstore, ako majstor vežba.
Grafički materijali - slike i video zapisi su veoma važan deo vaše web stranice, jer pružaju dodatni vizuelni efekat, a pored toga, korisnici web stranice će duže biti na vašoj web stranici zbog dobrih fotografija i video zapisa (bolji korisničko iskustvo -> bolja SEO optimizacija za pretraživače -> bolji rang).
Preporučujemo vam da ako imate kvalitetne slike ili video materijale, koristite ih na web stranici. Na ovaj način ćete izbeći probleme sa autorstvom, a korisnici će prepoznati da koristite svoje materijale.
Ako još uvek nemate svoj materijal, možete ga kupiti na web portalima koji su specijalizovani za ovakve sadržaje.
Dizajn i izrada web stranice nije nužno skupa, ali može biti ako imate mnogo želja i zahteva. Ako želite da napravite profesionalnu i kvalitetnu web stranicu, moraćete da pripremite određeni budžet.
Zapitajte se, koliko ste spremni da izdvojite za izradu web stranice?
Kvalitetan dizajn web stranica nije jednostavan proces, jer se sastoji od nekoliko faza:
Svaka od gore navedenih faza je važna, pa je važno odabrati pravog partnera.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal