Pročitajte još i članak na temu Zašto treba imati online prodavnicu
Praćenje i razumevanje odakle saobraćaj dolazi omogućava onlajn prodavcima da bolje razumeju ponašanje svojih kupaca, poboljšaju marketinške strategije i što je najvažnije povećaju prodaju i posledično profitabilnost.
U ovom članku ćemo se fokusirati na predstavljanje izvora saobraćaja, zašto ih je važno pratiti, koji su izvori u teoriji najprofitabilniji, i na kraju, na osnovu analize pet različitih onlajn prodavnica iz našeg portfolija, pripremićemo zanimljiv promet analiza izvora zasnovana na stvarnim podacima, koja će vam pomoći da dobijete stvarnu predstavu o performansama svakog izvora.
Najčešći izvori poseta onlajn prodavnicama uključuju različite kanale preko kojih korisnici posećuju internet prodavnicu. U nastavku možete pronaći listu najčešćih kanala ili izvori:
Svaki od gore navedenih izvora saobraćaja ima drugačiji efekat na pojedinačnu internet prodavnicu. Zbog toga je potrebno analizirati svaki posebno i saznati kakve efekte ima.
Praćenje porekla posete onlajn prodavnici je ključno za svakog onlajn trgovca koji želi da postigne dobre rezultate ili poboljša trenutnu situaciju. Evo glavnih razloga zbog kojih je potrebno pratiti izvor saobraćaja u onlajn prodavnici:
Praćenje porekla posete je stoga ključno za sveobuhvatno razumevanje efektivnosti marketinških aktivnosti i optimizacije poslovnih procesa, što može dovesti do većeg uspeha onlajn prodavnice.
Najprofitabilniji izvor saobraćaja ka onlajn prodavnicama zavisi od mnogih faktora, uključujući industriju, ciljnu publiku, kvalitet izvođenja pojedinačnih marketinških kampanja i strategija i specifične poslovne ciljeve kompanije. Generalno, među najprofitabilnijim, najčešće su izloženi sledeći izvori:
Izbor najprofitabilnijeg izvora saobraćaja može u velikoj meri da varira u zavisnosti od industrije u kojoj onlajn prodavnica posluje, strategije onlajn prodavnice itd. Preporučuje se redovno analiziranje podataka o prometu i konverzijama iz različitih izvora i prilagođavanje marketinških strategija i aktivnosti prema dobijenim rezultatima.
Pošto želimo da vam predstavimo aktuelnu situaciju u vezi sa izvorima poseta onlajn prodavnicama, pripremili smo za vas analizu poseta na osnovu 5 onlajn prodavnica iz našeg portfolia.
Pre analize, postavili smo sebi tri pitanja:
Koji izvor donosi najveći promet?
Koji izvor je najprofitabilniji?
U koji resurs vredi investirati?
Za period smo izabrali prvih pet meseci ove godine. Potrudili smo se da odabrane radnje nisu bile preterano pod uticajem sezonskih rasprodaja. Iz analize smo došli do sledećih zaključaka:
Poseta preporuke: 2,006%
Društvene mreže: 0,816%
Plaćena pretraga: 0,517%
Organska pretraga: 0,464%
Direktna poseta: 0,349%
Što se tiče stope konverzije, vidimo zanimljive podatke, odnosno da je referentna poseta ona gde posetioci ostvaruju najviše konverzija. U poređenju sa organskim saobraćajem, verovatnoća da će posetilac koji dođe preko web sajta za preporuke ima skoro 5 puta veću konverziju nego posetilac sa web pretraživača.
Uprkos poplavi društvenih mreža, posete onlajn prodavnicama sa pretraživača ostaju izvor broj 1. Kao što je ranije napisano, dobro optimizovana internet prodavnica će pomoći u smanjenju troškova sticanja novih kupaca. Ulaganje u SEO optimizaciju online prodavnice, kako sadržajno tako i tehnički, definitivno ima smisla i imaće uticaj na povećanu profitabilnost internet prodavnice.
Stopa konverzije veća od 2% se smatra veoma dobrom u digitalnom svetu. U praksi to znači da se dva od 100 posetilaca odlučuju za kupovinu. Referentna poseta se pokazala veoma efikasnom u analizi. Ona je tek 3. po izvoru poseta i prva po konverzijama (više je od 2 puta bolja od drugorangiranih izvornih društvenih mreža). Ove informacije su veoma važne jer nam govore da ljudi veruju vezama u člancima na sajtovima trećih strana koji predstavljaju izvor informacija.
Na osnovu analize, društvene mreže ne predstavljaju značajan izvor prometa i prihoda. U oba slučaja su na poslednjem petom mestu. Međutim, to ne znači da ih ignorišete ili smanjujete njihov značaj. Zavisi od industrije u kojoj poslujete, odabira najpogodnije društvene mreže za vaš asortiman proizvoda. Poseta sa društvenih mreža zauzima drugo mesto po broju konverzija sa stopom uspešnosti od nešto ispod 1%.
Direktna poseta je rangirana na drugom mestu u odnosu na izvor posete. To znači da 16% posetilaca unese URL adresu online prodavnice u svoj web pretraživač. Što se tiče samog prihoda po izvoru, 10% kupovine se obavlja direktnim saobraćajem. Najzanimljivije je da je po uspešnosti konverzije ovo najgori izvor od svih analiziranih.
Praćenje i analiza izvora poseta onlajn prodavnicama je ključna za optimizaciju marketinških strategija, strategije onlajn prodavnice i povećanje prodaje. Na osnovu podataka, prodavci na mreži mogu doneti informisane odluke koje dovode do boljih rezultata.
Za više informacija o tome kako da poboljšate svoju onlajn prodavnicu i postignete bolje rezultate, kontaktirajte naš tim stručnjaka koji će vam rado pomoći.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal