Blog & vesti

SEO kontrolna lista 2021.

SEO kontrolna lista 2021.

Utorak, 13. jul 2021.

Pripremili smo za vas SEO kontrolnu listu. Kontrolna lista je za sve vlasnike web sajtova i Internet prodavnica.

Kao što ćete videti, lista se prvenstveno fokusira na kreatore sadržaja i urednike web sajtova, a ne na programere. To je zato što na te stvari možete sami uticati. Programeri će vam pomoći u tehničkoj SEO optimizaciji, a za sadržaj i on-site optimizaciju web stranice možete sami da se pobrinete uz pomoć CMS editora.

Usresredite se na svrhu pretraživanja

Svrha pretraživanja je razlog koji navodi korisnika na pretragu. Ako ovo ne uzmete u obzir, šanse za visok plasman su gotovo nikakve.

Kako se koristi SEO kontrolna lista?

Najveći problem sa SEO optimizacijom za korisnike je taj što misle da je to jednokratni proces, što je veoma daleko od istine. Ako želite da se vaš web sajt ili online prodavnica rangiraju visoko na stranici rezultata pretraživača, moraćete često da ponavljate određene aktivnosti.

Pretražite ključne reči

Pretraga ključnih reči je jedan od ključnih procesa SEO optimizacije. Ako ne znate koje ključne reči ljudi koriste za pretragu, biće vam izuzetno teško da optimizujete svoj sadržaj.

Pronađite glavnu ključnu reč

Svaka stranica odnosno podstranica na vašem web sajtu treba da cilja jednu glavnu ključnu reč. To ne znači da zaboravljamo na druge ključne reči, jer su one takođe važne.

Usresredite se na svrhu pretraživanja

Svrha pretraživanja je razlog koji navodi korisnika na pretragu. Ako ovo ne uzmete u obzir, šanse za visok plasman su gotovo nikakve.

Proverite šta ljudi pretražuju

Analizirajući svrhu pretraživanja, videćete i šta ljudi traže. Na ovaj način moći ćete da pripremite sadržaj koji će biti zanimljiv i koji će stvoriti dodatu vrednost za korisnika.

Sadržaj

Kada pronađete ključne reči, vreme je da započnete sa pripremom sadržaja. Sadržaj je jedna od ključnih stavki SEO optimizacije. Bez kvalitetnog sadržaja nema ni SEO optimizacije. Za vas smo pripremili nekoliko saveta za pripremu sadržaja.

Pripremite sadržaj koji rešava problem čitaoca

Kada pripremamo sadržaj koji rešava problem čitaoca, moramo se vratiti na svrhu pretraživanja. Ako znate svrhu pretraživanja, znaćete šta korisnici zapravo traže, u čemu je njihov problem. Ako znate njihov problem, moći ćete da im ponudite kvalitetno rešenje.

Napravite strukturu sa naslovima, podnaslovima, uvlakama itd.

Sadržaj na stranici treba da bude lepo strukturiran. Strukturirani sadržaj sa zaglavljima, podnaslovima, uvlakama, podebljano itd. je ugodnije za čitanje. To će čitaocu olakšati pregled sadržaja, a takođe će mu pomoći da brzo uoči šta je važno.

Primer foto materijala
Primer foto materijala Autor: Photo by Pascal Brokmeier on Unsplash

Koristite foto materijal

Ljudi su vizuelna bića, pa vam savetujemo da pored sadržaja pripremite i dobar foto materijal koji je povezan sa samim sadržajem.

Napravite indeks

Radi veće transparentnosti preporučujemo vam indeksiranje sadržaja. Uz pomoć indeksa čitač može brzo da pređe na željeno poglavlje.

On-site SEO

On-site SEO ili SEO optimizacija na licu mesta je proces optimizacije sadržaja na vašem web sajtu na koji možete sami da utičete pomoću CMS editora. Više o ovome možete pročitati u jednom od prethodnih postova „On-site SEO optimizacija“.

Zaključak

SEO optimizacija je beskrajan proces i nemoguće je pripremiti sveobuhvatnu listu za proveru. Međutim, mnoge stvari su poznate i na njih možete sami uticati. Samo redovnim i čestim aktivnostima moći ćete da se nadate visokom rangu. Ako ovo zanemarite, to će vas pre ili kasnije skupo koštati, jer je konkurencija neumoljiva.

Najjednostavniji način je započeti SEO optimizaciju čim napravite web sajt. Usredsredite se na onaj deo na koji možete sami uticati. Takođe smo dostupni za tehničku optimizaciju.